VivaPia

måndag, augusti 29, 2005

Smyckning

Puh! Nu händer det saker, fast än så länge mest i min hjärna. :) Det känns som om jag är inne på slutspurten på min väst, den är i alla fall ihopmonterad och jag håller på med resårkanterna. Jag tror att jag kommer få över ett garn med det ljusblåa Alpacagarnet jag använder till västen och hade tänkt använda det till ett par matchande, supersköna vristvärmare.

Jag har även fått garnet från Strikk, det var inte riktigt som jag hade föreställt mig, men jag är väl inte sämre än att jag ger mig in i leken ändå! Det är ju rätt kul att experimentera och inte vara så feg jämt!

Jag har haft en kanonidé ett tag nu; att köpa smycken som matchar mina kreationer, och eftersom jag fick Strikk-garnet idag tittade jag förbi hos Lavish Design. De gör såååå fina smycken!!
Resultatet blev ett par spiral-örhängen (nya från höstkollektionen) som matchar min väst, gråblåa pärlor som jag ska pärlsticka de matchande vristmuddarna med, hängörhängen i brunt och rött som matchar sjal-garnet och... jag kunde inte motstå det, ett berlockarmband med likadana pärlor som i muddarna och spiralörhängena!!

Jättefint! Så nu kan jag använda väst-&-spiralörhängen tillsammans med pärlmuddar om det e kallt, eller tillsammans med armbandet om jag ska vara lite finare! (kanske snarare kommer att kunna när allt är färdigt) Det är super med matchande smycken, för det gör mina stick-kreationer (alla tusen jag hunnit med hittills) supersnygga att använda.