VivaPia

torsdag, september 15, 2005

Garnshopping

Igår gick jag och Rhoda till Wincent Garner. det känns som om jag har tagit ännu ett steg in i stick-världen genom detta besök. Affären var jättetrevlig och Rhoda köpte supermjukt kashmere-garn. Jag drar mig lite för att gå till surgubben vid Odenplan, så jag ska försöka spana in ännu fler garnbutiker i stan.
Bilden överst visar den lilla sjal (tunna halsduk) som jag gör med Strikk-garnet. Jag tror att den kan bli ganska fin, och framför allt så går den ju snabbt att göra :) De vinröda örhängena ligger bredvid.

Den undre bilden är ärmen till M's tröja. Bakstycket är alltså färdigt, men jag hoppade över framstycket och började direkt på ena ärmen. Jag ska försöka sticka lite mer på den nu så att den blir färdig innan hösten både har kommit och gått. Det kommer bli så fint!
Själv är jag sugen på en "Moebius-sjal" som Barbro har stickat så det får bli mitt nästa stickprojekt. Jag ska bara hitta ett passande garn, varken trevliga Wincent's eller surgubben hade något.