VivaPia

tisdag, september 20, 2005

Snabbast i test

M sa härom dagen att mitt stickintresse gått från 0 till 100 på nolltid, precis som en sportbil. Jag tycker förvisso att en den saker jag stickar tar alldeles för lång tid, tex M's tröja, M's tröja och M's tröja. Nu är första ärmen färdig och jag ska börja på framstycket. Tråkig slätstickning, tråkigt bomullsgarn. Hjälp mig att uthärda!
Under tiden jag stickar vidare drömmer jag om vad jag kan sticka när M's tröja är färdig:
Mössa Jag behöver en snygg mössa, M behöver en snygg mössa, alla behöver en snygg mössa! Mössor ska inte stickas i tunt garn, utan tjockt och gå snabbt! ;)
Halsduk Till min fina mössa måste jag ju ha en matchande halsduk!
Tröja från vintage knitting Jag är svag för tanken på mig själv som sexig 50-tals-bibliotikarie, och eftersom jag fått ett gratismönster så måste jag ju använda mig av det eller hur? Jag måste bara förstå de amerikanska stickstorlekarna och annat man måste veta.