VivaPia

måndag, januari 23, 2006

Tango tanssit

Igår gick jag och en norsk praktikant, Martha till en milonga på Empire Dance. Jag funderade på vad det är för människor som går på milonga i New York, argentinare? amerikaner? Redan i hissen gjorde jag och norska Martha sällskap med en kvinna från Italien. Sedan fortsatte kvällen med att vi båda dansade med en man från Israel, och Martha dansade med en indier, och en libanes. Som pricken över i:et var kvinnan som ordnade milongan från Schweiz. Alltså: en multikulturell tillställning!
Tyvärr var inte den israeliska mannen en så stark förare som jag behöver. Jag har ju bara dansat med M ute tidigare, så det här var 1a gången jag dansade med en främmande människa. Visst har jag dansat med andra förare på klasser, men det är en helt annan sak. På kurser vet förare alltid vad jag kan eller inte kan, vilket gör allt mycket lättare. Ska jag göra steg jag inte gjort förut så måste killen i alla fall vara tydlig!
Kvällen avslutades med en uppvisning, mycket imponerande, men jag tycker det är lite tråkigt att titta påtango när det är så tight och alla hopp och spagat imponerar inte på mig! :)