VivaPia

fredag, januari 20, 2006

Tillbaka pa banan!

Äntligen har jag tagit upp dansandet igen. FN-anställda (dit jag just nu räknas) kan gå kurs i tango, och jag har redan varit på min första lektion.
Till skillnad från de kurser jag har gått till tidigare är denna ledd av en kvinna. Jag tycker det fina med det är att det är mer fokus på följarens rörelser och steg, vilket jag behöver. En annan bra sak är att ingen kommer dit i par, så alla dansar med alla och det roteras hela tiden. Jag hoppas att jag kommer lära mig mycket.
Denna första lektion har jag lärt mig att
Gå med benen korsat bakåt, en ocho bakåt samtidigt som man förflyttar sig bakåt
Vi snurrade runt också. kort, kort lång, snurr var ramsan jag hade i mitt huvud, men jag kan inte riktigt minnas hur det gick till. Jag hoppas att vi går igenom det nästa tisdag igen.
Jag ska ja RAK rygg, och nacken ska bara vara en förlängning.
Det fria benet och foten ska var somen flamingos.
Ni ser, mycket matnyttiga tips för oss flickor! (följare)