VivaPia

fredag, januari 27, 2006

I love tjocka garn

OK, så jag kan inte hålla mig till en sak i taget... Jag gjorde ett besök på The Yarn Co. igår eftersom de har öppet till 20.00 på onsdagar. Mitt på Broadway finns en dörr som öppnas om man ringer på porttelefonen. En trappa upp ligger The Yarn Co. En affär med garn längs med väggarna och uppstickade plagg hängandes från taket.

Megan

Hur som helst, jag skulle köpa garn till Ultra Femme, men på The Yarn Co. har de inte bomullsgarn under vintern. De har tydligen garn EFTER SÄSONG. Alltså, inget Rowan ALL SEASON Cotton för mig! Istället gick jag hem med ett blågrönt Rowan Biggy Print-garn som jag gör en Megan-poncho från Big Just Got Bigger. Det är ett bra "Mellan-projekt" för att få igång stickningen nu när jag inte har variten så flitig stickare på ett tag. Eftersom jag redan hunnit halvvägs tänker jag inte lägga upp den under WIP, men här ser ni hur den ser ut.

På The Yarn Co. var de väldigt hjälpsamma mot mig. Bland annat har jag fått reda på att jag ska sticka räta från "bakre" maskan för att det ska bli snygg slätstickning. Det hade jag ingen aning om. Förutom underbar handledning hade de härliga stickor. Jag köpte ett par glittriga rundstickor. Så fiiina de är!

Rundsticka

Jag har insett att jag nog är ganska asocial. Jag tycker om att sitta och sticka för mig själv och sen lägga ut bilder här, på samma sätt som jag går en massa tangokurser och sen skriver om det här, men jag går inte till stickcaféer eller går ut och dansar så ofta. Jag som alltid har sett mig som en ganska social filur. Kanske man bara måste anstränga sig lite?