VivaPia

lördag, februari 18, 2006

Avundsjuk


Jag har haft besök från Sverige, och vad hade de med sig om inte lite lila All Season Cotton som jag hade beställt utan att se hur färgen såg ut. Jag tänkte använda det tillsammans med mitt lila Kid Silk Haze till Ultra Femme-tröjan, men de matchar egentligen inte varandra. :) Här är en bild på hur det såg ut när jag just börjat stickat med bomullsgarnet.

Eftersom jag inte tror att det kommer bli pjåkigt alls om man har olika färger, särskilt om man har ett skärp i ytterligare en färg, så har jag fortsatt att sticka på tröjan med de två garnen och nu ser det ut så här:


Inte alls pjåkigt tror jag att det blir.

Jag har spanat in Johannas Stickblog. Hon har ju gjort jättefina vantar och halsdukar, jag ska appselut införskaffa det häfte hon planerar att ge ut. Jag ser redan framför mig julklapparna jag kommer att ge till min familj!

Det finns en sak som upprör mig, nämligen att jag har sett att en ny Hemlig-vän-omgång drog igång vid årsskiftet! Jag vill också ha en hemlig vän! Just nu får jag nöja mig med att titta på vad andra har fått för fina saker! Knitting with Katarina hade fått ett riktigt mysigt paket. Jag blir så avundsjuk!