VivaPia

tisdag, februari 28, 2006

Dag-vrak

When it's 8 pm o'clock here in NY, it's 2 am in Sweden, and since the other participants in the vest-along are in Sweden, I thought I could start with the Argyle-vest tonight! I think it looks really good, the pattern is fun to knit (so far) and really easy.


När klockan är 8 här i NY är klockan 2 på natten i Sverige. Och eftersom de jag stickar ihop med är i Sverige tänkte jag att jag kunde småbörja med Argylevästen ikväll! Jag tycker att den ser riktigt bra ut, mönstret är roligt att sticka (än så länge) och riktigt roligt.

Jag har satt min UltraFemme på vattning och torkning. Jag hoppas att hon kommer i form nu. Håll tummarna!

Det ar inte bra att bara
sova ett par timmar pa natten och sen vakna upp och inte kunna somna om ordentligt. Forutom musen som trakasserar mig sa tycker hyresvarden att elementen ska ga for fullt non-stop sa fort vadret ar kallt. Jag har fonstret oppet sa mycket det gar, och det ar fortfarande for varmt. * Jag ar ett element i mig sjalv, sa jag vill sova svalt. Sa aldrig mer ska jag bli charmad av lagenhetsannonser dar det star "med New York-kansla", det betyder bara moss och element man inte kan reglera. Nu har jag i alla fall skaffat två "no touch, no see"-musfällor som jag har lagt lite ost i som lockbete. Och kvinnan jag hyr lägenheten av ska ringa hyresvärden imorgon!


*och elementen ar inte pa for att jag har fonstret oppet. Jag har provat med stangda fonster, men da blir det varmt som i en sauna, det riktigt angar!

2 Comments:

At 10:12 fm, Blogger Linster said...

SNYGGT! Lägg upp på vestalongen bums!

 
At 4:07 em, Anonymous Anonym said...

your argyle looks amazing! eunny will be so proud to see your progress.

 

Skicka en kommentar

<< Home