VivaPia

fredag, februari 24, 2006

27 Maj

Nu är fem platta saker utplacerade på populära mus-stråk i min lägenhet. Jag har sett en mus springa omkring och -ve och fasa- undvika de små plattorna, men sen har inte Stuart Little synts till, så kanske verkar de avskräckande ändå! Vi avvaktar och ser vad som händer...

På vägen hem från jobbet idag så kände jag mig lite äventyrslysten, så jag tog en annan väg hem än vanligt. På Madison Avenue råkade jag springa på the Yarn connection -ännu en garnaffär! Jag kunde ju inte bara gå förbi den, så väl inne hittade jag Rowans Kid Silk Haze i den färg som jag använder till UltraFemme!! Alltså behöver jag inte vänta tills jag kommer hemför att avsluta den stickningen! Yippiie!!

Squares and Twists heter mönstret i kalendern för 27e maj. Det är också mönstret som jag stickar mitt blåa summer tweed garn i. Ni vet, det där som ska bli en stoldyna till min balkong! :D Tyvärr kan jag inte ta någon bild som gör mönstret rättvisa, så det blir ingen bild på det, men jag bedyrar att man faktiskt KAN se mönstret!

2 Comments:

At 5:33 em, Blogger grodan said...

Det borde va lag på att va mer äventyrslysten. Det händer så mycket roligt då!

 
At 5:08 em, Blogger Välklädd said...

Ja, och jag fortsätter men äventyrsodyssé med knit-alongen, jag förstår kanske vartannat ord i instruktionen!

 

Skicka en kommentar

<< Home