VivaPia

måndag, februari 27, 2006

Lillgammal?

Igår kväll (lördag) satt jag hemma och stickade på UltraFemme och idag har jag varit i New Yorks botaniska trädgård och tittat på deras orkidé-utställning. (M säger att våra orkidéer mår bra där hemma, så jag får väl tro honom), sen gick jag på garnjakt i ytterligare några affärer och köpte garn till Väst-alongen (som har fått en knapp!), och här sitter jag nu efter att ha stickat en provlapp och lyssnat på radioteatern på P1. Det här får mig att ställa mig frågan: Hur gammal är jag?

Jag har bara besökt 2 garaffärer idag, den första, Seaport Yarns, ligger långt nere i down, down down town. Det var INTE värt resan! På femte våningen i en kontorsbyggnad gick man in i ett gammalt kontor från 80-talet där en del av kontorsmöblerna fortfarande stod kvar. Sen fanns det garn i "korridoren" och inne på alla småkontor. Det gamla konferensrummet stod konferensrums-möblerna kvar och där brukade man tydligen hålla kurser. Seaport måste ha det största garnutbudet av alla butiker jag besökt hittills, men välkända garmärken (som Rowan) hade de bara tråkiga färger av, så det hjälper inte. Man blir liksom inte sugen när det ligger garn kors och tvärs, man får bara en epilepsi-attack! Inte hade de något garn till mitt stickprojekt heller! Helt klart en garnaffär för gourmander och inte för gourméer!

Nåväl, bättre lycka då hos Downtown Yarns. Trevliga garner i härliga färger, trevlig personal, böcker och småpill man ville titta lite extra på, stamkunder som diskuterar färgkombinationer fram och tillbaka. Precis så som det ska vara. Och så fick jag ju hjälp med att hitta ett bra garn till Argyle-västen. Resultatet ser ni till vänster, grönt och vitt ska det bli, "Frog Trees" Alpaca. De tyckte att mönstret verkadeså roligt att de skrev ner Eunnys* webadress, så kanske kommer det komma flera till Vest-alongen? Mmmm, så Downtown tyckte jag om. Värt ett besök, och det ligger så fint i East Village, så det är inte så otillgängligt!


*det är hon som har gjort mönstret

2 Comments:

At 9:32 fm, Blogger Linster said...

Vilket fint garn! Det blir skitsnyggt. Ååå vi kommer att bli så snygga allihopa!

 
At 1:23 em, Blogger grodan said...

Ja, du får nog ganska många vuxenpoäng av mig. Jag gjorde nåt dumt älderstest i aftonbladet och kom fram till att jag är precis 26 år. trist...

 

Skicka en kommentar

<< Home