VivaPia

onsdag, februari 22, 2006

Ovantat besok

Uack! Jag har moss i min lagenhet! Jag satt och stickade igar nar jag sag nagonting som rorde sig i ogonvran, en mus! Det kanske finns en, det kanske finns flera. Resultatet blev att jag kvickt satte pa mig mina vinterstovlar och forsokte rensa upp fran saker som fanns pa golvet (vilket ar svart eftersom tjejen som har lagenheten har en massa saker runt om vaggarna). Jag horde musen lite da och da, och nar det blev dags for mig att sova bestmade jag mig for att jag skulle behalla stovlarna pa (nu later det inte lika smart som jag tyckte att det var da), och sa lamnade jag en del lampor tanda. Sen lag jag ett bra tag in pa natten och spanade och spejade efter moss. Jag sag musen rusa forbi nagra ganger i stora rummet (som angransar till sovrummet) och sen somnade jag in, for att vakna upp igen och se musen inne i mitt rum, precis vid dorren! Hjalp! Min stora trost ar att jag hoppas att musen trots allt ar mer radd for mig an vad jag ar for den. Om nagon har bra tips for att bli av med moss tar jag emot dem tacksamt! Jag kan ju inte leva i skrack resten av min tid har! Och framfor allt, tank att sitta pa helspann nar jag kommer hem fran jobbet och ska sticka!

2 Comments:

At 8:06 em, Anonymous Anonym said...

Tack för rara ord på min blog :-) Kolla på anticimex hemsida http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=1318 om möss och se om du får några goda råd. De är visserligen söta på bild men jag förstår om du inte vill ha dem i huset. Hoppas det går bra.
// Hälsningar Johanna
http://jdw.blog-city.com

 
At 5:29 em, Blogger katarinaw said...

Oj, jag som tycker att mina små hus-malar och hus-pälsängrar är jobbiga, tur att jag inte har möss!

 

Skicka en kommentar

<< Home