VivaPia

fredag, april 07, 2006

Wishes and future plans

I want three things to happen right now.


1. I want it to stop raining.
2. I want my second piece for the ferragamo bag to be finished
3. I want my sock-books (
Socks Socks Socks and Folk Socks) to come.

That's all I'm asking for right now! But I've decided that I will sit down, watch bad tv and knit the 2nd Ferragamo-side until the mail comes, and then please, please, please, my books have to come! Or at least that little paper that says that I can go and get them from the store. (I don't have a post office here, so I leave and get packages at the only nearby grocery store.)

My hands are longing for a larger project, something I can wear. I've been thinking Starsky. First i didn't like it at all, but then I saw the beautiful back and changed my mind! What I still don't like about it is the ribbed shawl collar. I did a collar like that for my first project for myself (that finished), a vest that makes me look like a square. and that has sort of got me to loath all ribbed shawl collars, very unfair! And besides, I'm a much more experienced knitter now than I was i september, so maybe I can pull this one through?

Does anyone have a good suggestion on substitute yarn for the called for KnitPick's Sierra (70% wool, 30% superfine alpaca; 110 yds/100m per 100g skein)?? Or, does anyone know if it's possible for Scandinavia to order from KnitPick?

4 Comments:

At 9:41 fm, Blogger Linster said...

Jag tror faktorer som skärp i midjan och ärmlöshet gör att man ser ut som en skokartong, för då är ju plagget ganska rektangulärt i sig, och stickade skärp framhäver aldrig den getingmidja man ju faktiskt har. Jag har ju en kofta, den jag hade på Gino's, som har sjalkrage (jag älskar sjalkrage) och jag tror/hoppas att det mest är skärpet som gör att jag ser lite oformlig ut. Och att garnet är ganska tjockt.

 
At 9:53 fm, Blogger Välklädd said...

Ja, nu när du säger det så inser ju jag också att det knappast är kragen som får en att se tjock ut! Jag kommer nog ge mig på Starsky.

 
At 2:13 em, Anonymous Anonym said...

Så vitt jag vet så säljer inte knitpicks internationellt. Det har gjort mig frustrerad många gånger! Så bra priser, och så kommer man inte åt det....

 
At 10:15 em, Blogger miastick said...

Jag är också sugen på Starsky! Har fått för mig att Alaska kanske kan vara nåt för den. Jag köpte ett nystan och provstickade en lapp, men det funkade inte. Fel stickor antagligen, men sen har jag inte gjort mer åt det. Kanske vi ska ha en ny knitalong till hösten...? ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home